Politiikkaa

Lahden seudun vahvat valtakunnan poliitikot ovat onnistuneet työssään. Viime viikolla paljastui, että maan rautateiden ohjauspalvelukeskukset keskitetään kolmelle paikkakunnalle. Kouvola ei ole noiden kolmen kaupungin joukossa, vaikka se tunnetusti on merkittävä  rautateiden risteysasema.
Kouvolan 60 työntekijän ohjauspalvelukeskus on siis yksi lakkautettavista. Liikenneviraston mielestä Kouvolan nykyinen kiinteistö on liian vanha ja sen tilat  ovat liian pienet keskitetylle ohjauspalvelukeskukselle. Sen sijaan Lahteen tehdään kokonaan uusi 10 miljoonan euron ohjauskeskus.

Miksi uusia tiloja ei tehdä risteysasemakaupunkiin, jossa on jo valmiiksi työvoimaa ja ammattiosaamista? 

Ohjauspalvelukeskuksen sijoittaminen Kouvolan sijasta Lahteen haiskahtaa vahvasti poliittiselta päätökseltä.  Kouvola on määritelty EU:ssakin merkittäväksi ja kasvavaksi rautatielogistiikan keskukseksi, eikä kaupungin syrjäyttäminen keskuspäätöksessä istu tähän kokonaisuuteen.

Hannu Helineva, päätoimittaja

Viikon lukijakuva

Jakelureklamaatiot

05/2800 4650 tai 05/2100 5650

(arkisin klo 6.00 – 8.30)

Kaakon Viestinnän varhaisjakelu

 

 

 

Klikkaamalla "Kaupunkilehdet kiitos!" -kuvaa, voit imuroida Sanomalehtien liiton sivulta tekstin postilaatikkoosi tai oviluukkuun, jolloin kotiisi jaetaan vain kaupunkilehti, mutta ei suoramainoksia.